CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Isnin, 24 Mei 2010

Pengalaman pindah rumah 1

Emm aku yakin ramai yang punya pngalaman sendiri bab pindah rumah ni.. termasuklah aku.. rasanya sepanjang aku hidup berdikari ni (maksudnya setelah dapat keje dan menetap jauh dari family) dah hampir 5 kali aku pindah rumah.. 3 kali masa aku bujang dan 2 kali selepas aku berkahwin.. klu ikutkan hati mme malas bab pindah rumah nie banyak perkara yang perlu difikirkan tapi apa boleh buat ada faktor2 yang tak dapat dielakkan so terpaksalah.. aku punya pngalaman mmg beza2 ada yang best dan ada jugak yang tak best langsung..

cerita pertama adalah pada tahun 2006 aku pun menyewa bersama 3 rakan kat sebuah rumah teres 2 tingkat di Bangi dengan kadar sewanya RM350.. rumah tu mmg best sbb besar.. tapi sblm kami dapat rumah banyak nya liku dan ranjau terpaksa ditempuhi semasa proses nak cari rumah tu.. ada sampai tahap kna tipu dengan makcik tu.. kami dah setuju nak pindah situ siap basuh rumah tu sampai penat2.. and siap tempah langsir utk siling door lagi.. aleh-aleh makcik tu ckp tak dapat nak sewakan sbbnya dia baru lpas divorce ngan suami dia so terpaksalah dia dok situ lak.. emm hampa..sakit hati.. rasa dipermainkan .. semua tu terpancar kat muka kami bertiga mujur iman tebal lagi.. klu tak emmmm... dlm pnat2 jam pun dah pkl 3 ptg kami pun cuba lah cari rumah lain pulak .. emm Allah tu maha adil akhirnya ptg tu jugak kami dpt umah.. alhamdulillah rumah tu mmg bersih.. tuan rumahnya pun baik sangat.. so berbaloilah usaha kami tu...so pada mereka yg ada masalah mcm kami td sabar lah insyaAllah ada hikmahnya nanti...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan