CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Ahad, 23 Mei 2010

Penantian itu menduga iman...

Sebenarnya apa yang ingin dicoret ini bukan lah suatu yang baru.. mungkin ramai yang senasib denganku.. namun.. kurasa seperti apa yang sedang menganggu difikiranku perlu dikeluarkan agar kehidupanku lebih tenang.. telah hampir 2 tahun aku berkahwin.. tp masih juga belum dikurniakan zuriat.. sebenarnya tak banyak yang ku lakukan sebagai ikhtiar untuk memperolehi zuriat sendiri.. tapi.. itu bukan bermakna aku tidak langsung terfikir untuk melakukannya... banyak kali aku cuba tapi skrg aku masih blum mampu untuk melakukan apa-apa dek kerana faktor ekonomi yang belum stabil... maklumlah suami baru diterima posting sbg guru.. maka banyaklah yang perlu dilaburkan kepada perkara yang lebih penting..sementelah aku pulak hanyalah seorang guru ganti yang masih tertunggak gajinya...

Aku yakin yang suatu hari nanti aku tetap akan melakukan rawatan dan ingin melihat suatu keajaiban berlaku dalam hidup.. tapi apa yang menjadi masalah disini ialah aku tak mampu menahan rasa sedih ku tiap kali isu anak ditimbulkan...

Bila tibanya cuti sekolah atau ada kenduri rumah sedaramara hatiku mula tak keruan... pastinya soalan cepu emas yang ditanyaialah.. "tak de isi lagi ke?", "eh takkan takde pape lagi" ataupun cerita kejayaan orang lain yang sesudah kahwin jer terus bunting pelamin yang menjadi halwa telingaku tiap kali sedaramara bertemu... itu belum masuk lagi bab ibu tiri di kampung yang asyik cerita pasal org lain yang dah berjaya mengandung.. hati mana yang tak sedih.. hati mana yang tak duka nestapa... aku masih lagi boleh bersabar dgn pertanyaan tu tapi.. apabila terpaksa berjumpa kawan-kawan yang dah menimang cahayamata hati cemburu ku tak mampu nak tangkis lagi.. melihat photo2 comel anak2 kengkawan di facebook juga sangat meruntun hati dan perasaanku...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan